Gangteng rinpotše programm Eestis. Registreerimine

Registreerimisvorm

GURU RINPOTŠE PÜHITSUS (LAMA NORBU GJAMTSO) KOOS KÜLLUSEPRAKTIKAGA (TSOK-KOR) (allpool selgitus)

1. PÄEV

KUUPÄEV JA KELLAEG: 10. juuli algusega 14 PM.

TEEMA: Guru Rinpotše pühitsus (Lama Norbu Gjamtso tsüklist)

ASUKOHT: Umbusi küla, Jõgevamaa, Põltsamaa vald

KEEL: Rinpotše õpetab tiibeti keeles, tõlge eesti ja inglise keelde

OSALUSTASU: ettemaks 1. juunini 30 eurot, hiljem 40 eurot.

2. JA 3. PÄEV

KUUPÄEVAD: 11.-12. juuli (terve päev lõunapausiga):

TEEMA: Küllusepraktika (tsok ehk ganatšakra) rikkuse ja külluse ligitõmbamiseks, et tulevase eralduskeskuse ehitamine edeneks takistusteta. Pälvimuste kogumine andmise läbi ja halbade tegude puhastamine. (Allpool selgitus).

OSALUSTASU: ettemaks kuni 1. juunini 20 eurot päevas, hiljem 30 eurot päevas. 

KOLME PÄEVA OSALUSTASU ETTEMAKSUNA 1. JUUNINI: 60 EUROT.

Rahaliste raskuste korral kontakteeruda korraldajatega.

TOIT: Taimetoit: 3 söögikorda – 9 eurot (3+3+3), ettemaks.

ÖÖBIMINE: Umbusi Budismi keskuses (700 m kaugusel: www.umbusikeskus.wordpress.com): magamine ühismagamistubades madratsil (vajalik isiklik magamiskott): 5 eurot. Isiklik telk: 3 eurot. Majutus võimalik ka Umbusi vesiveskis: (pilte siin: https://www.city24.ee/et/kinnisvara/majade-muuk/Poltsamaa-vald-Umbusi-kula/7314642 ). Vesiveskis on veel vabad mõned privaatsed toad hinnaga 25 eurot inimese kohta öö. (kahelised toad, võimalik paigaldada lisavoodi). Hinna osas võimalik läbi rääkida (nt sõltub ka ööde arvust). Lisaks on Vesiveskis magamisala vooditega, kus hind on 15 eurot öö (mahutab umbes 20 inimest). Majas on olemas köök, kaminasaal ja kaks piiramatu kasutusega sauna, terrassid, jõgi. Vesiveski majutuse osas kontakteeruda korraldajatega. Vesiveskis ööbib ka Gangteng rinpotše koos kaaskonnaga.

TRANSPORT: Bussiga Tallinnast või Tartust tulles Puhu risti peatus (12 km Umbusilt). Võimalik korraldada vastutulek.

Maksmine pangaarvele:

Nimi: MTÜ YESHE KHORLO EESTI
Arvenumber: EE212200221065708346
Pank: SWEDBANK
Selgitus: “Gangteng rinpotše õpetused”

Ärge unustage saatmast ka täidetud registreerimisvormi: Registreerimisvorm

Rohkem infot:

Yeshe Khorlo Eesti Facebook Page

www.yeshekhorlo.ee

KONTAKTISIKUD: Kadri: +372 535 43 782 või Jako: +372 5230 969

E-POST: yeshekhorloest@gmail.com

Guru Rinpotše pühitsusest

Pühitsus kuulub Pema Lingpa varandustekstide hulka ja on seotud Guru Rinpotše rahuliku vormi ja tema kaheksa avaldusega. Tsükli nimi on ’Laama norbu gjamtso’ (bla ma nor bu rgya mtsho) ehk ’Guru- kalliskiviookean’). Ka drikungi õpetusliinis antakse Guru Rinpotše pühitsus just Pema Lingpa varandustekstile toetudes.

’Guru – kalliskiviookean’ on Guru Rinpotše virgunud meele olemuse teostamine. Gangteng rinpotše ütleb, et Pema Lingpa teostusmeetodite hulgast peaks see praktika olema esimene, mida harjutada, et tulemusteni jõuda. Seda seetõttu, et vaid selle praktika kaudu saame õpetusliini ja Guru Rinpotše õnnistuse. Vaid õnnistuse abil on võimalik teostada kõik muud õpetuse astmed – eelkõige dzogtšeni tsükli trektšö ja thögali praktikad.

Külluserituaali ehk tsokiohverduse tähendusest

Pühitsusele järgneb külluserituaal ehk tsokiohverdus. ’Tsok’ tähendab tiibeti keeles kogunemist. Kogunemist tuleb mõista neljas tähenduses: kogume kokku erinevad ohvriannid, mille pakume virgunutele; virgunud olendite kogunemine, kelle me praktika käigus kohale kutsume; õnnelike õpilaste kogunemine; ning suurepärase meetodi ehk keskendumise kogunemine. Nelja kogunemise kaudu teostame tarkuse (tegelikkuse mõistmine) ja pälvimuste (heade tegude) kogumise – vaid kahte kogumist lõpuni viies on täielik mõistmine võimalik.

Pälvimusi kogutakse eelkõige teiste hüveks tegutsemise kaudu, tarkust aga keskendumise ja kujustamise kaudu. Tihti mõeldakse ekslikult, et tarvis on vaid mõista tegelikkuse tähendust ning pole tarvis kulutada aega muude tegevuste peale. Kuid budismi järgi ei saa jõuda mõistmiseni enne, kui on kogutud ka piisav hulk häid, omakasupüüdmatuid, teiste olendite hüveks tehtud tegusid, kuna pälvimused aitavad vahetult puhastada meelt varjutavaid negatiivseid emotsioone ja teadmatust. Viha, pettumusi, kibestumist või uhkust täis meeleseisund tegelikkuse mõistmiseni ei vii.

Külluserituaal on üks kiireid meele muundamise vahendeid, kus tarkuse ja pälvimuste kogumine (ja selle kaudu ka meeleplekkide puhastamine) on omavahel tihedalt seotud. Selle asemel, et teha annetusi tavaolenditele, tajutakse tsoki ehk pühitsetud toidu vastuvõtjaid  kui virgunud olendeid, muundades samal ajal kujustamise käigus kõik ohvriannid parimatest parimaiks ning mitmekordistades nende hulka lõpmatuseni. Nõnda meelega vahetult töötades suurenevad pälvimused ohvriandide tegemisest lõpmatuseni, samal ajal kui virgunud olendite kujustamisega seotud loomis- ja täiuseastme praktikad võimaldavad jõuda kiire mõistmiseni. Loomis- ja täiuseastme praktikad on äärmiselt olulised just tegelikkuse tühjuseaspekti mõistmisel – kõik nähtused avalduvad kui kujustatud virgunud olendid, vikerkaaretaolistena, ilma omaolekuta, ometi täielikult kohalolevana. See tähendab ühtlasi ka seda,  et kõik on kõigega seotud – ka meie pisimalgi halval või heal teol, mõttel on tagajärjed. Tühjuse ei tähenda mittemiskit, vaid vastastikust sõltuvuslikkust.

Öeldakse ka, et selle praktika kaudu on võimalik puhastada samaya-tõotusi – meie lubadusi teha igapäevaselt mingit praktikat, lausuda teatud arvu mantraid, mõista kõiki nähtusi kui virgunute väljendusi – mida me tegelikult pole suutnud teha ning seega oleme lubadusi murdnud.

Praktikal endal on mitmeid erinevaid tasandeid, neist sügavaim on nõndasuse ohverdus: nõndasuse tasandil (ehk tasandil, kus on kõige avalduva tähendust mõistetud) mõistetakse ohvriandide anumat kui loomuliku teadveloleku lõpmatut avarust, mis on mõistelisusest vaba, piirideta, takistusteta, kõikehõlmav. Selle sees asub mõistete – mõtlemise, tavateadvuse, tavameele, tavatajude, halbade ja heade mõtete peenete ja jämedate liikumiste mõttega haaramatu dünaamilise energia mäng. Need õnnistatakse, mille tulemusel muundub see loomulikuks teadvelolekuks, iseeneslikuks tarkuseks, vabanemiseks. Ei ole eristust ohvriandide tegija, vastuvõtja ja ohverdatava vahel. Kõigi nähtuste loomuliku oleku äratundmine on ülim nõndasuse külluseohverdus.

Tiibeti budismi varandustekstides (termades) on kirjeldatud lõpmatul hulgal kasusid, mis selle praktika tegemisest tõusevad. Öeldakse, et kui praktikat teha tõelise keskendumisega, tuleb Guru Rinpotše (virgunud olendi kehastus ehk sügaval tasandil meie meele endi tõeline olemus) ise meie pakutud ohvriande ja praktika läbiviijaid õnnistama. Paik aga, kus rituaal läbi viiakse, muutub Zangdokpelriks – Vasekarva Mäeks ehk Guru Rinpotše väljaks. Ješe Tsogyel on öelnud, et külluserituaal sulgeb ukse madalamatesse valdadesse, haigused, nälg ja sõjad saavad rahustatud ning harjutajate soovid täituvad iseenesest.

Külluserituaali läbiviimise üks oluline aspekt on ka see, et kõige suurem kasu tõuseb sellest siis, kui seda läbi viia grupis.